HTML

myaszösz

Elmegyek és megnézem, elolvasom vagy lefényképezem, meghallgatom, megszeretem, kinevetem vagy elsírom. De leginkább leírom.

Utolsó kommentek

  • grecka: Kedves Urszuszka, ha kedved támad a könyvkötészetről beszélgetni,csak rajta,Teljesen jól érzed és ... (2010.01.20. 20:50) Könyvkötő
  • torpicur: Ez tetszik. Ismerős az érzés. :) Gratulálok a gyilkoláshoz. :)) Ismered Ady-tól a "Megöltem egy pi... (2009.06.23. 07:48) Megölni a mumust
  • Utolsó 20

Amál az én új barátném

2008.09.05. 14:52 :: urszuszka

 

Kedves olvasóm. Engedd meg, hogy bemutassam Neked Lesznai Anna szül. Moscovitz Amáliát. Még én sem ismerem őt igazán, de az elkövetkezendő néhány hónapban igyekszünk majd minél jobban megismerni egymást. Bár úgy érzem kapcsolatunk kicsit egyoldalú lesz, hiszen én jóval nagyobb érdeklődést mutatok iránta, mint ő irántam - de hát ezt már megszoktam - tekintettel Anna 1966-os halálára.

Annát nemrég tanárom, egyben jó barátom mutatta be nekem. „Például ott van az az őrült komcsi csaj, az az Anna! Na például róla is írhatnál!" - mondta. És én úgy döntöttem megismerkedek ezzel az „őrült komcsi csajjal". Rövid ismeretségünk egyelőre arra terjed ki, hogy ő megosztotta velem életrajzának egy-egy részletét, hivatalos, irodalmi és intim részleteket egyaránt. Rá kellett jönnöm, hogy egy első blikkre nem is őrült, és egyelőre „komcsi" mivoltáról sem vagyok meggyőződve (bár valami miatt kétszer is emigrációba kényszerült, egyszer Bécsben töltött el sok időt, másszor Amerikában).

Kezdésnek rá kellett döbbennem, hogy Anna versei nem nekem valók. Amolyan rózsaszín, számomra semmitmondó prüntyi-prüntyi. Ámbátor meséi elragadóak, és az sem mellékes, ahogyan nekiállt kőkemény irodalomelméleti témákban vitatkozni a Vasárnapi körösökkel. Na persze aki mögött ott áll unokatestvérként Hatvany Lajos, és egy ex-férj, Jászi Oszkár, annak könnyű...

Lesznai  a wikipédián:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Lesznai_Anna

Lesznai versei:

http://mek.oszk.hu/02100/02177/02177.htm

 

Szólj hozzá!

Címkék: mese irodalom kedvenc lesznai

A bejegyzés trackback címe:

https://urszusz.blog.hu/api/trackback/id/tr50676063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása